Pierwszy zaawansowany samolot szkolno-treningowy Boeinga - Red Hawk dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych odbył ponad 2500 km lot do bazy sił powietrznych Edwards w Kalifornii, aby rozpocząć kolejną fazę testów w locie. Samolot, znany jako APT-2, jest pierwszym przedstawicielem produkcji, który zszedł z linii montażowej i był pilotowany przez wspólną załogę Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych i Boeinga.

T-7A Red Hawk lądował w bazach Sił Powietrznych w Oklahomie, Nowym Meksyku i Arizonie, aby zatankować paliwo i zapewnić pracownikom bazy możliwość zobaczenia z pierwszej ręki nowego zaawansowanego samolotu szkolnego przed ostatnim lotem do Edwards. Boeing dostarczył Siłom Powietrznym pierwszego Red Hawka 15 września.

„To kluczowy moment dla programu T-7” – powiedziała Evelyn Moore, wiceprezes i kierownik programu ds. programów T-7. - „Przekazanie T-7A Red Hawk do centrum testowego Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych w Edwards w celu przeprowadzenia dynamicznych testów w locie udowodni, że odrzutowiec sprawdza się jako zwinny i bezpieczny szkolny samolot dla przyszłych pilotów”.

Gdy piloci testowi Sił Powietrznych zaznajomią się z samolotem, będą rozszerzać zakres lotu, zaczynając od testów związanych z obciążeniami konstrukcji skrzydeł. Dwa inne Red Hawki podążą za nim, aby przetestować różne atrybuty i systemy lotu w ramach rygorystycznej serii testów.

W 2018 roku Siły Powietrzne przyznały Boeingowi kontrakt o wartości 9,2 miliarda dolarów na 351 zaawansowanych trenerów T-7A, 46 symulatorów i wsparcie. T-7A zastąpi starzejący się samolot T-38 Sił Powietrznych.

Źródło informacji: Boeing

No comments

Leave your comment

In reply to Some User