fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

© Joerg Mitter / Red Bull Content Pool -
© Joerg Mitter / Red Bull Content Pool -
Na początku tego sezonu Challenger Cup rywalizacji stworzonej dla pilotów pretendujących do klasy Master w Mistrzostwach Świata Red Bull Air Race zawodnicy dostali do dyspozycji nowe, wyścigowe samoloty. Edge 540V2 to taka sama maszyna jak te, w których ścigają się piloci w klasie mistrzowskiej, choć nieco mniej zmodyfikowana.
Zobacz jak zbudowany jest Edge na przykładzie samolotu Martina Sonki, pilota klasy Master: https://www.redbull.com/pl-pl/videos/martin-sonka-edge-540
W klasie Challenger, w zbliżającym się finale, z szansą na walkę o puchar, startuje Łukasz Czepiela (transmisję będzie można zobaczyć 17 i 18 listopada na stronie Red Bull Air Race tutaj). Na co dzień ma do dyspozycji własną, dwuosobową wersję Edge™a czyli Edwarda, samolot znany polskim fanom awiacji z wielu pokazów. Z kolei te, na których się ściga, są nieco lżejsze i generują mniejszy opór powietrza. Mają takie same silniki i śmigła, jak te, używane w najwyższej klasie. Różnią się detalami. Zobacz film, na którym dyrektor techniczny Red Bull Air Race Jim Reed pokazuje różnice.
Po całym sezonie zmagań, niedługo przed finałowym przystankiem, piloci mogą już coś powiedzieć na ich temat. Edge™e mają więcej mocy i są bardziej zwrotne niż używane wcześniej samoloty Extra 330LX i to właśnie ta zmiana wywołuje najwięcej zadowolenia wśród zawodników.