fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Airbus H145M - Foto: Airbus Helicopters / A. Pecchi -
Airbus H145M - Foto: Airbus Helicopters / A. Pecchi -

Śmigłowce wyposażone są w innowacyjny system zarządzania uzbrojeniem HForce, w ramach programu modernizacji sił zbrojnych Zrinyi 2026. Wraz ze śmigłowcami Airbus dostarczy kompleksowy pakiet szkoleniowy i wsparcia.

Jesteśmy zaszczyceni, że ponownie zostaliśmy dostawcą węgierskiego Ministerstwa Obrony, które dziś witamy jako nowego nabywcę śmigłowców H145M. Zamówienie to potwierdza nasze doskonałe i pełne zaufania relacje z węgierskimi siłami zbrojnymi, po zakupieniu przez nie w ubiegłym roku dwóch samolotów A319 do transportu wojska. Airbus jest wdzięczny za zaufanie i wiarę pokładaną przez węgierski rząd w naszych produktach, powiedział Tom Enders, dyrektor generalny Airbusa.

Przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 3,7 tony, H145M może być używany do wielu zadań, w tym do transportu oddziałów, obserwacji, ewakuacji rannych, poszukiwania i samodzielnego niszczenia celów, a także ewakuacji medycznej. Flota węgierskich śmigłowców będzie wyposażona w liny desantowe, kamery wysokiej rozdzielczości, sprzęt do zwalczania pożarów, osłony balistyczne i elektroniczne systemy samoobrony, spełniające najbardziej rygorystyczne wymagania operacyjne. System HForce, opracowany przez Airbus Helicopters, pozwoli Węgrom wyposażyć ich śmigłowce w różnorodne uzbrojenie strzeleckie lub kierowane pociski rakietowe powietrze-ziemia i powietrze-powietrze.

H145M to sprawdzony lekki śmigłowiec dwusilnikowy, który po raz pierwszy został dostarczony w 2015 r. siłom zbrojnym Niemiec, a następnie został zamówiony przez Tajlandię i Republikę Serbii. Dojrzałość programu pozwala firmie Airbus Helicopters realizować zamówienia zgodnie z kosztorysem i harmonogramem. Wskaźnik gotowości do wykonania misji dla H145M, które są już eksploatowane, przekracza 95 procent.

Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145M jest wyposażony w cyfrowy układ sterowania silnikiem (FADEC) i zestaw awioniki cyfrowej Helionix. Śmigłowiec posiada doskonałego 4-osiowego autopilota, zwiększającego bezpieczeństwo lotu i redukującego wysiłek pilota. Szczególnie niski poziom emitowanego przez niego hałasu sprawia, że H145M jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie.

Źródło informacji i zdjęć: Airbus Helicopters

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User