Malaysia Aviation Group ogłosił zamówienie na 18 samolotów Boeing 737-8 oraz 12 samolotów Boeing 737-10. Zamówienie, które zostało zarejestrowane w styczniu 2025 roku i początkowo oznaczone jako niezidentyfikowane na stronie Boeinga, ma na celu modernizację floty Malaysia Airlines oraz poprawę efektywności paliwowej.
Region Azji Południowo-Wschodniej jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków lotniczych na świecie, a liczba samolotów operujących w regionie ma wzrosnąć o blisko 250% w ciągu najbliższych 20 lat. Nowe samoloty pozwolą Malaysia Airlines na zwiększenie pojemności pasażerskiej oraz wprowadzenie nowych rozwiązań, takich jak fotele z możliwością pełnego rozłożenia.
Boeing 737 stanowi podstawę floty Malaysia Airlines od 1969 roku. Przewoźnik eksploatował niemal wszystkie warianty tego modelu i kontynuuje tę tradycję wraz z nowym zamówieniem na samoloty 737 MAX.
Zamówione modele 737-8 i 737-10 mają zapewnić przewoźnikowi jednolitość operacyjną, a także poprawę efektywności zużycia paliwa i redukcję emisji CO2 o 20% w porównaniu do starszych generacji samolotów.
Według prognoz Boeinga dotyczących rynku lotniczego, ruch pasażerski w Azji Południowo-Wschodniej ma ponad trzykrotnie wzrosnąć w ciągu najbliższych 20 lat. Szacuje się, że do 2043 roku operatorzy w regionie odbiorą ponad 4 700 nowych samolotów, z czego blisko 80% będą stanowić wąskokadłubowe maszyny, takie jak Boeing 737 MAX.
Boeing posiada rozbudowaną obecność w Malezji, w tym zakład Boeing Composites Malaysia, który specjalizuje się w produkcji kompozytowych elementów dla wszystkich modeli komercyjnych samolotów Boeinga. Firma angażuje się również w rozwój sektora lotniczego w Malezji poprzez szkolenia, warsztaty dotyczące zrównoważonego rozwoju, współpracę z uniwersytetami oraz inicjatywy społecznościowe.
Źródło informacji: Boeing / modyf. Aviation24.pl