Do dramatycznego wypadku doszło na międzynarodowym lotnisku Toronto Pearson. Samolot Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24) należący do Delta Connection i obsługiwany przez Endeavor Air jako lot DL4819 z Minneapolis-St. Paul, uległ poważnemu wypadkowi podczas lądowania na pasie 23. Maszyna przewróciła się na dach, lecz na szczęście wszyscy na pokładzie – 76 pasażerów i 4 członków załogi – przeżyli.
Na nagraniach z miejsca zdarzenia widać, jak po przyziemieniu doszło do uszkodzenia prawego podwozia głównego, co spowodowało pożar i kontakt prawego skrzydła z nawierzchnią pasa. Przez około trzy sekundy samolot przesuwał się po pasie, po czym przewrócił się na dach. Po wypadku wybuchł pożar, który został częściowo opanowany przez służby ratunkowe.
Zdjęcia z miejsca katastrofy ukazują całkowicie oderwane prawe skrzydło i kadłub maszyny spoczywający do góry nogami. Główne podwozie oraz powierzchnie sterowe ogona zostały uszkodzone i oddzieliły się od konstrukcji. Lewe skrzydło oraz przednie podwozie pozostały na miejscu.
A clear visual of the the Delta CRJ900, operated by Endeavor Air as Flight DL4819 from Minneapolis St. Paul, crash-landed at Toronto Pearson International Airport on Monday, flipping onto its side on the snow-covered Runway 24R, but miraculously, all the occupants survived.
— FL360aero (@fl360aero) February 18, 2025
📹… pic.twitter.com/5iFPTe2M2O
The moment the people aboard Delta Airlines get rescued
— Madam Bè (@0xm0m0) February 17, 2025
A Delta CRJ900 flying from Minneapolis was crashed at the airport—flipped upside down with its wings torn off. pic.twitter.com/5ZBJ906ZEt
Na pokładzie znajdowało się 80 osób – 76 pasażerów i 4 członków załogi. W wyniku zdarzenia obrażenia odniosło 18 osób, z czego 3 zostały ciężko ranne. Dwoje dorosłych przetransportowano do centrów urazowych śmigłowcem, a jedno dziecko trafiło do Szpitala dla Dzieci w Toronto.
Szef straży pożarnej lotniska, Todd Aitken, potwierdził, że wstępnie hospitalizowano 17 osób, a później do szpitala trafiła jeszcze jedna osoba.
Źródło informacji: asn.flightsafety.org, theglobeandmail.com, redag: aviation24.pl