fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Autor zdjęcia: Mariusz Barszcz / Aviation24.pl -
Autor zdjęcia: Mariusz Barszcz / Aviation24.pl -

17 paź­dzier­nika Inspektorat Uzbrojenia poin­for­mo­wał o roz­po­czę­ciu nego­cja­cji z nale­żą­cymi do kon­cernu Airbus zakła­dami PZL Warszawa-Okęcie S.A. w spra­wie moder­ni­za­cji do stan­dardu TC-II kolej­nej par­tii samo­lo­tów szkolno-tre­nin­go­wych PZL-130 Orlik.

Przedmiotem roz­mów jest reali­za­cja, w latach 2017‰‰2020, prze­bu­dowy wypo­sa­że­nia dwu­na­stu maszyn znaj­du­ją­cych się w zaso­bach Sił Powietrznych. Po prze­bu­do­wie mia­łyby tra­fić do 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu, gdzie wzmoc­ni­łyby obec­nie posia­daną flotę szes­na­stu samo­lo­tów Orlik TC-II. Negocjacje pro­wa­dzone są wyłącz­nie z war­szaw­skimi zakła­dami, co ma zwią­zek z fak­tem, że PZL Warszawa-Okęcie S.A. są pro­du­cen­tem samo­lo­tów PZL-130 Orlik wszyst­kich odmian, a także wła­ści­cie­lem doku­men­ta­cji technicznej.

W ramach prze­bu­dowy do wer­sji TC-II samo­loty otrzy­mują nowe skrzy­dła (o zwięk­szo­nej roz­pię­to­ści i powierzchni), popra­wie ulega geo­me­tria steru kie­runku, a wymia­nie jed­nostka napę­dowa na Pratt&Whitney PT6-25C o mocy 551 kW. Dodatkowo zmiany zacho­dzą w wypo­sa­że­niu pokładowym.

Najprawdopodobniej decy­zja o uru­cho­mie­niu nego­cja­cji w spra­wie moder­ni­za­cji kolej­nej par­tii samo­lo­tów do wer­sji TC-II może ozna­czać prze­kre­śle­nie, na czas nie­okre­ślony, pla­nów prze­bu­dowy kolej­nych Orlików do wer­sji TC-II Glass Cockpit.

Źródło i autor publikacji: Łukasz Pacholski / http://zbiam.pl/kolejne-orliki-tc-ii-dla-sil-powietrznych/