fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

0

Japońska firma Akagi Helicopter Co. Ltd podpisała umowę z Airbus Helicopters Japan na zakup pierwszego w swojej flocie śmigłowca H125. Sprawdzona platforma wywodząca się z rodziny Ecureuil dołączy do wiropłatów użytkowanych przez azjatycki podmiot w czerwcu 2018 r., by wykonywać szereg zadań transportowych. Akagi Helicopter obecnie wykorzystuje dwa śmigłowce SA315 i cztery egzemplarze AS350.

Akagi jest bardzo zadowolone z doskonałych relacji z Airbus Helicopters w Japonii, które utrzymujemy od trzech dekad. W oparciu o ten sukces, z wielką radością wprowadzimy do naszej floty maszynę H125, ponieważ obecnie przygotowujemy się do wycofania naszych dwóch, wysłużonych koni roboczych - śmigłowców SA315. Nowy śmigłowiec będzie odgrywał ważną rolę, ponieważ przejmie obowiązki transportowania słynnego japońskiego drewna cedrowego Yoshino z rejonów górskich, podsumował Junichi Sakamoto, prezes Akagi Helicopter. Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze, dlatego zdecydowaliśmy się nabyć maszynę Airbusa, by wykonywała zadania o tak delikatnej specyfice. Oczekujemy, że nasze stosunki z Airbus Helicopters będą się dalej prężnie rozwijać w nadchodzących latach.
Nowa platforma H125 zastąpi dwa SA315, których firma używa od 1985 r. Te dwa śmigłowce typu Lama to ostatnie tego typu egzemplarze pozostające w służbie w Japonii. Ich wycofanie planuje się na rok 2018. Akagi Helicopter jest naszym zaufanym partnerem od ponad 30 lat, a decyzja firmy, by wybrać H125 jako następcę wysłużonych maszyn jest dowodem zaufania wobec jakości i osiągów produktów Airbusa. Głęboko wierzymy, że nasze śmigłowce H125 będą w stanie wykonać każde zadanie w sposób bezpieczny i bezbłędny, w terenie górzystym i zalesionym, z uwagi na sposób w jaki zaprojektowano ten statek powietrzny - z naciskiem położonym na osiągi, podsumował Olivier Tiller, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters Japan.
H125 jest członkiem sprawdzonej rodziny Ecureuil. Deklasuje on wszystkie inne wiropłaty jednosilnikowe w zakresie osiągów, wszechstronności, bezpieczeństwa, a także kosztów utrzymania i pozyskania. H125 jest wykorzystywany na całym świecie głównie do prac wymagających użycia śmigłowców do zadań w trudnych warunkach wysokiej temperatury i na dużych wysokościach. W 2005 r. śmigłowiec ten pobił rekord świata w zakresie najwyżej wykonanego startu i lądowania, przeprowadzając te operacje na Mount Evereście, 8850 metrów nad poziomem morza (29 035 stóp). Śmigłowce Ecureuil w liczbie 6000 sztuk dostarczono łącznie do około 1800 użytkowników w blisko 120 państwach.

Źródło informacji i zdjęć: Airbus Helicopters

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User